11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ce.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler şablonların içinde sınıf şablonlarının, tip özellik sınıflarının ve kural şablonlarının da dahil olduğu ileri seviyelerde yapılar kullanarak program geliştirebileceklerdir.
  • Öğrenciler soysal programlamanın kavramlarını bileceklerdir.
  • Öğrenciler yazılım kütüphaneleri geliştirebileceklerdir.
  • Öğrenciler grafik arayüz programlama ortamlarını kullanmayı bileceklerdir
  • Öğrenciler Standard Template Library kütüphanelerini kullanmayı bileceklerdir
  • Öğrenciler Boost C kütüphanelerini kullanmayı bileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve motivasyon. C++ nesneye yönelik programlamanın kısa olarak hatırlatılması Inheritance, Polymorphism, Abstraction, Encapsulation, Data Hiding, Exception handling
2 Temel şablon bilgileri. Fonksiyon ve sınıf şablonları David Vandevoorde and Nicolai M. Josuttis. C++ Templates: The Complete Guide. Addison Wesley, 2003. (Course book) Chapter 2, Chapter 3
3 Tip dışı template parametreleri, ince detaylar Course book Chapter 4, Chapter 5
4 Sablonların günlük programlamada kullanımı Course book Chapter 6
5 Sablonların çokbiçimli kullanım yetenekleri Course book Chapter 14
6 Tip özellikleri ve kural sınıfları Course book Chapter 15
7 Şablonlar ve kalıt Course book Chapter 16
8 Qt 4.6 ile grafik arayüz programlama C++ GUI Programming with Qt 4 (2nd Edition) (Prentice Hall Open Source Software Development Series) Prentice Hall, 2008
9 Standard Template Library tanıtımı Josuttis, Nicolai M. The C++ standard library: a tutorial and reference. Addison Wesley, 1999 (STL Book) Chapter 2
10 Associative Containers: Map, Multimap, Set, and Multiset. STL Book Chapter 6
11 STL iterators STL Book Chapter 7
12 STL algorithms STL Book Chapter 8
13 Boost Smart Pointers Boost C++ libraries website
14 Other Selected Boost C++ Libraries Boost C++ libraries website
15 Proje sunumları
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı David Vandevoorde and Nicolai M. Josuttis. C++ Templates: The Complete Guide. Addison Wesley, 2003.
Önerilen Okumalar/Materyaller C++ GUI Programming with Qt 4 (2nd Edition) (Prentice Hall Open Source Software Development Series) Prentice Hall, 2008 Josuttis, Nicolai M. The C++ standard library: a tutorial and reference. Addison Wesley, 1999Boost C++ libraries website

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
7
Final Sınavı
1
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi

X
2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

X
3

Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

X
4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi

X
5

Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

9

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık

11

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010